Poradnie dietetyczne – grube zyski cz.2

Poradnie dietetyczne – grube zyski cz.2

Uruchomienie poradni nie wymaga żadnych certyfikatów ani specjalnych pozwoleń, poza zezwoleniem Sanepidu oraz Głównego Inspektoriatu Sanitarnego. Jeśli zamierzamy handlować suplementami, muszą to być specyfiki dopuszczone do sprzedaży w Polsce.

Przedsiębiorcy, którzy cenią sobie bezpieczeństwo i chcą prowadzić biznes pod znaną marką, mogą otworzyć placówkę franczyzową we współpracy, np. z siecią Naturhouse, która oferuje kompleksowe konsultacje dietetyczne i sprzedaje suplementy diety. Koszt inwestycji w poradnię Naturhouse waha się od 65 do 95 tys. zł. Taka kwota wystarczy na przystosowanie lokalu i wyposażenie go w niezbędny sprzęt oraz pierwsze zatowarowanie. W ramach pakietu franczyzowego Naturhouse pomaga licencjobiorcom w znalezieniu lokalu i przystosowaniu go do wymogów sieci. Swoim partnerom firma zapewnia również pakiet bezpłatnych szkoleń dla personelu, doradztwo w zakresie prowadzenia placówki oraz dostęp do markowych produktów.

Chudnij w sieci

Internet jest obecnie najlepszym miejscem do promocji biznesu. Przedsiębiorca, który chce małym kosztem zareklamować poradnię dietetyczną, powinien stworzyć firmową stronę internetową ze szczegółowym opisem oferty, cennikiem i zdjęciami placówki. Może również prowadzić np. blog ze zdrowym przepisami i radami na temat żywienia albo aktywnie promować swoją działalność na portalach społecznościowych.

Dietetycy zgodnie przyznają, że najczęściej odwiedzają ich poradnię osoby otyłe lub chcące się odchudzać. Problem dla nich są nadciśnienie, zaburzenia układu krążenia, zbyt wysoki cholesterol. Z porad korzystają również cukrzycy i osoby z alergią. Niestety coraz częściej pacjentami są dzieci.

– Niektórzy przychodzą po jednorazową poradę, ale w większości przypadków są to spotkania cykliczne. Najczęściej zgłaszają się osoby chcące zmniejszyć masę ciała, które oczekują gotowych jadłospisów. Staramy się ich przekonać, że to tylko forma wspomagająca wprowadzenie zaleceń – my bazujemy na tak zwanych racjach pokarmowych. Określają one co i ile można lub trzeba w ciągu dnia zjeść, by spełnić zalecenia diety. Ponadto, doradzamy jak zbilansować posiłki, a więc uczymy, jak samodzielnie na podstawie naszych wytycznych, realizować plan „dietetyczny” – mówi dr Ewa Lange.

Niezależnie od wielkości poradni jest to biznes dla osób z pasją lub wykształceniem kierunkowym. Kult młodości i piękna jaki kreują media i show-biznes to samo nakręcająca się maszynka. Maszynka do robienia pieniędzy.

Łukasz Plewa

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Facebook Comments