Usta milczą, portfel śpiewa – jak zarobić w muzyce cz.1

Usta milczą, portfel śpiewa – jak zarobić w muzyce cz.1

Każdy, kto twierdzi, że muzyka i pieniądze nie idą ze sobą w parze, z pewnością nigdy nie słyszał legendarnej arii z musicalu „Skrzypek na dachu” Jerryego Bocka. Wyśpiewujący marzenia o bogactwie Tewje Mleczarz stał się ikoną popkultury, a melodię „Gdybym był bogaty…” wielokrotnie parafrazowano nawet w reklamach telewizyjnych. Niezależnie od tego, czy Stwórca poskąpił nam muzycznych talentów, czy arie operowe podśpiewujemy nie tylko pod prysznicem, na rynku czeka na nas cała gama pomysłów na biznesy rozbrzmiewające nie tylko brzękiem liczonych monet.

Muzyka odczarowana

Popularność programów telewizyjnych w konwencji talent-show pokazała drzemiące w Polakach zamiłowanie do muzycznej ekspresji, która w ciągu kilku lat, dzielących domorosłe talenty od wielkiego ekranu, stopniała w niewyobrażalny sposób. Wystarczy iść na casting, aby za kilka tygodni obejrzeć swój występ w telewizji – w najlepszym czasie antenowym. Katarzyna Jakimowicz, założycielka franczyzowej Musie School uważa, że dzięki tym programom edukacja muzyczna została „odczarowana”.

– Jest traktowana jak kolejny sposób na samodoskonalenie – na równi z nauką języków obcych – mówi Jakimowicz.

Myślenie rodziców jest proste – skoro córce sąsiadów się udało, to dlaczego nie miałoby się powieść i naszej? Tym sposobem zamiast na karate czy tenisa, pociechy trafiają na lekcje muzyki – uczą się śpiewać i grać instrumentach.

Strawa dla duszy

Franczyza stała się motorem napędowym również dla jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek związanych z fonografią. Hard Rock Cafe to jednak nie brand przemysłu fonograficznego, a jedna z największych światowych sieci gastronomicznych. Jej fenomen opiera się jednak nie tyle na walorach serwowanej kuchni, co na bogatej kolekcji pamiątek po gwiazdach muzyki pop-rockowej, od ponad trzech dekad eksponowanych w lokalach Hard Rock Cafe na całym świecie. Gitara Erica Claptona i kostium koncertowy Madonny – to tylko dwie z tysięcy pereł w arsenale muzycznych suwenirów.

Do Polski Hard Rock Cafe została sprowadzona przez spółkę Barista. Niewielu prywatnych inwestorów mogłoby sobie pozwolić na taką inwestycję, bo kwota, za jaką można przystąpić do sieci waha się w przedziale od 3 do 5 min dolarów.

Spis treści

Cz.1 – http://moontravels.com.pl/usta-milcza-portfel-spiewa-jak-zarobic-w-muzyce-cz-1/
Cz.2 – http://moontravels.com.pl/usta-milcza-portfel-spiewa-jak-zarobic-w-muzyce-cz-1/
Cz.3 – http://moontravels.com.pl/usta-milcza-portfel-spiewa-jak-zarobic-w-muzyce-cz-1/
Cz.4 – http://moontravels.com.pl/usta-milcza-portfel-spiewa-jak-zarobic-w-muzyce-cz-4/
Cz.5 – http://moontravels.com.pl/usta-milcza-portfel-spiewa-jak-zarobic-w-muzyce-cz-5/

Facebook Comments
4 comments

Artykuły użytkownika

Facebook Comments