Wirtualna poczta – realna konkurencja

Wirtualna poczta – realna konkurencja

Wysyłanie listów przez internet z kwalifikowanym podpisem elektronicznym i ważnym prawnie potwierdzeniem nadania i odbioru, to nowa propozycja internetowej poczty awizowanej AwiPost. System gwarantuje doręczenie przesyłki i jej bezpieczeństwo, a nieodebrana korespondencja czeka w internetowym programie pocztowym.

– Mnóstwo spraw załatwiamy dziś przez internet – od przelewów bankowych, po zakup biletów lotniczych -bo to doskonały sposób oszczędności czasu. Właśnie to sprowokowało nas do opracowania systemu AwiPost -tłumaczy Paweł Ordowski, dyrektor zarządzający spółki Certpol, do której należy AwiPost.

Serwis AwiPost działa analogicznie do poczty tradycyjnej: klient bezpłatnie loguje się w serwisie i za jego pośrednictwem, już odpłatnie, może wysyłać listy lub dokumenty. Wysyłając przesyłki polecone, otrzymuje ważne z punktu widzenia prawa elektroniczne potwierdzenia nadania i odbioru. Dodatkowo, wiadomości są podpisywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym uznawanym przez banki, urzędy i sądy.

Obecnie działa jedna placówka własna AwiPost. Sposobem na szybki rozwój ma być franczyza.

– Dzięki zbudowaniu sieci oddziałów franczyzowych mamy szansę dotrzeć do klientów na terenie całego kraju – mówi Paweł Ordowski. – Z naszych wyliczeń wynika, że na terenie Polski może powstać co najmniej 100 oddziałów AwiPost. W pierwszym roku działalności planujemy uruchomienie 30 punktów.

System pocztowy AwiPost jest oparty całkowicie o przeglądarkę internetową i działa on-line. Zadaniem franczyzobiorcy będzie pozyskiwanie klientów oraz zakładanie nowych kont pocztowych. Franczyzobiorca będzie również pełnił funkcję wsparcia szkoleniowego i technicznego dla klienta, który zdecyduje się na przesyłanie poczty za pośrednictwem serwisu AwiPost.

Każdy z franczyzobiorców otrzymuje niezbędny sprzęt (komputer przenośny i modem) i stałe wsparcie techniczne, przechodzi również wstępne szkolenia sprzedażowe oraz szkolenie z systemu logowania, zakładania kont i zasad działania systemu.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Firma nie pobiera żadnych miesięcznych opłat licencyjnych ani marketingowych. Franczyzobiorca zarabia na pozyskiwaniu klientów, którzy wysyłają listy w systemie AwiPost. W pierwszym roku obsługi pozyskanego klienta franczyzobiorca uzyska 35 proc. wartości każdej faktury, jaką Certpol wystawi klientowi za przesłane listy. W drugim roku obsługi prowizja wynosi 25 proc. wartości faktury, w trzecim – 15 proc. (awh)

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Facebook Comments